Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν αναφορές-καταγγελίες, εκτός πεδίου εφαρμογής του ως άνω νόμου 4990/2022, οι οποίες θα εξετάζονται αρμοδίως βάσει προβλεπόμενης διαδικασίας και θα αφορούν αποκλειστικά στα ακόλουθα θέματα:
α. Μη έγκαιρη διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών κατά παράβαση του άρθρου 4 του νόµου 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας και άλλες διατάξεις».
β. ΄Αρνηση συµµόρφωσης µε τις διατάξεις του άρθρου 5 του ιδίου ως άνω νόµου για ικανοποίηση αιτηµάτων πολιτών, µε τα οποία ζητούν είτε να λάβουν γνώση διοικητικών εγγράφων που αφορούν σε θέµατα γενικού ενδιαφέροντος (π.χ. εκθέσεις, µελέτες, στατιστικά στοιχεία, γνωµοδοτήσεις κ.λπ.) είτε να τους παρασχεθούν πληροφορίες και να λάβουν γνώση των διοικητικών εγγράφων σχετικών µε υπόθεσή τους.
γ. Μη τήρηση της αρχής της αµεροληψίας υπαλλήλου κατά την άσκηση των καθηκόντων του κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 7 του ιδίου ως άνω νόµου επίσης
δ. Ανάρµοστη συµπεριφορά (π.χ. εξύβριση πολίτη, χρησιµοποίηση της δηµοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας για εξυπηρέτηση ιδίου οφέλους, αποδοχή οποιουδήποτε ανταλλάγµατος για το χειρισµό υπόθεσης κ.ά.).
Επισηµαίνεται ότι δεν θα ερευνώνται αναφορές-καταγγελίες σχετικών με θέματα τα οποία εξετάζονται από επιτροπές συγκροτούµενες βάσει διατάξεων ειδικών νόµων (π.χ. ενστάσεις, προσφυγές σχετικά µε προµήθειες αγαθών και υπηρεσιών, µε εκτέλεση έργων, µε προσλήψεις προσωπικού κ.ά.).
Οι εν λόγω αναφορές-καταγγελίες θα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση
protocol@hasp.gov.gr, υπόψη Διεύθυνσης Οργάνωσης και Ανάπτυξης (Δ/Δ10).